Játék a rubinokkal

Nos, ha már eljutottál legalább az első sziget gyarmatosításáig, és úgy érzed ez a játék fekszik neked és hosszabb ideig szeretnél vele játszani, esetleg némi rubin vásárlásával kifejezni nagyrabecsülésed a játék fejlesztői felé, akkor ideje magasabb szintre lépned.

A normál játékmenet során mindösszesen négy gyarmatosítható szigetre tehetsz szert, amik célszerű sorrendben egy kenderes, egy gyógynövényes, egy szőlős és egy mézes termelékenységgel rendelkező sziget. Ezekre mint szükséged lesz, ha elegendő mennyiségű bevételt szeretnél és el kívánod érni a négyezer birodalmi polgárt. Sajnos van egy rossz hírem: a főszigeten kell a négyezer birodalmi polgárt elérned és azon nem leszel képes annyi búzát termelni hely hiányában, amennyi képes ellátni a városod. Mindenképpen venned kell egy plusz rubinért megvásárolható szigethelyet, ami búzás lesz. Ha a négy ingyenes sziget egyikét áldozod be, valamilyen iparod nem lesz, aminek a termékét csak a piacról szerezheted be. A jelenlegi piaci árakon ez költséges mulatság és nem is mindig kapható minden termék. Ezért a négy felsorolt alapsziget bármelyikének beáldozása búzás szigetre felejtős. Probléma még a játék során, hogy kezdetben csak kis szigeteket fedezhetsz fel matrózzal, később közepes szigeteket hozzáértő matrózzal és csak az első birodalmi polgár megjelenésével lesz lehetőséged tapasztalt matrózzal felfedezni, ami már nagy szigeteket is fog találni.

Okos játékos előre gondolkodik, felméri a lehetőségeit. Ha csak minimális rubinnnal számolunk, szükséged lesz egy gyors felfedező hajóra, aminek a 3 bővítő rekeszébe tenned kell 3 db 75%-os rubinos vitorlát, így ha csak reggel-este tudsz pár percre belépni, napi 2 szigetet szállít - akár nagyot is - már az első játéknaptól. A menetideje 3 óra 47 perc, amivel akár napi 4-5 szigettérképre is szert tehetsz. Mivel az elején még nem kellenek, van időd kivárni a megfelelő bányákkal ellátott nagy szigeteket, amelyekből a megfelelőt 99 rubinért eltárolja a játék későbbi gyarmatosításra, azaz ilyenkor nem jár le a térkép ideje. A nagyszigetek jellemzően 7 bányahelyesek, némelyik 8 bányahelyes és ritkábban vannak 9 bányahelyesek is. A vízkészletük vagy 4 vagy 9. A 4 vizes szigeten több a fa és kevesebb a szikla, több ipar, esetleg második kolónia fér el rajta. A 9 vizes szigetnél egy helyre összpontosítható a könyvgyártás. Az alkalmas szigetet ha megjött kiválasztod és elteszed. Előnye, hogy amikor eléred az első, második, stb. gyarmatosítható szigetet, már készen áll a térkép és nem kell később komoly veszteséggel szigetet cserélned kicsiről, vagy közepesről nagyobbra. Nem elhanyagolható szempont, hogy a felderítés ezzel ingyenes, csak a hajó fenntartás költsége van, ami hamar kis teher lesz. Én minden típusból eltettem 2-3 nagy szigetet, hogy a bányahelyekkel tudjak sakkozni és azt gyarmatosítani, ami kell. A bányahelyeket célszerű előre kiszámolni és aszerint válogatni össze a térképeket, hidd el a végén a bőség zavarával fogsz küzdeni. Persze bányát is vehetsz üres bányahelyre, de az nem olcsó mulatság.

A második szükséges befektetés egy rubinos szigethely megvásárlása, ami a végjáték szempontjából az 5. szigeted lesz a főszigeten kívül. A megvásárlási ideje attól függ, mikor döntöd el, hogy kell neked ilyen, de legkorábban 1500 vazallustól leszel képes gyarmatosításra az első gyarmatjog megszerzésével.

A harmadik - nem feltétlenül szükséges, de erősen ajánlott befektetés előtt jön egy kis csavar - mint írtam, 5 sziget kell a kiépített kolónia biztonságos ellátásához, de van egy hatodik termelékenység is, az alma, ami ugyan van a főszigeten, de elég sok helyet elvisz és ha később monument épületekkel szeretnéd a szigetedet egyedibbé tenni, szükség lesz a helyre. A megoldáshoz megint csak rubin kell, most kicsit több, de ezzel szinte minden gondod megoldható. Venned kell egy kettős termelékenységű nagy búzás és kenderes szigetet, ami az egyik legjobb ár-érték arányú. Ez kiváltja az első kis kenderes szigetedet, van rajta elegendő kő és vasbánya, amikre később még nagy szükséged lesz és elegendő hely van rajta mind a kender, mind a búza és kapcsolódó ipara letevéséhez. Ráadásul ezzel azonnal kivihető a főszigetről a búzaipar, elegendő helyed marad a fejlődéshez. Hoppá, mondod, ha figyeltél... így a négy ingyenes szigethelyed így fog kinézni, ha megvannak a szigettérképek: nagy búzás és kenderes sziget, nagy gyógynövényes sziget, nagy szőlős sziget és nagy mézes sziget. A megmaradt rubinért vásárolt 5. szigethely egy nagy almás sziget lesz, ahol minden egyebet meg tudsz termelni az almán kívül, amire szükséged van, például húst, így a fősziget iparmentes területté válik. Na jó, néhány kisebb egység és a hozzákapcsolódó bányák azért kiaknázandók ezután is. A hab a tortán pedig az, hogy a rubinos nagy búzás és kenderes szigetet csak gyarmatosítanod kell, szektorfelfedezés nincs, azonnal használatba veheted az egészet, ami első szigetnél jelentős anyagi tehertől mentesít, lévén az iparod ekkor még gyenge lábakon áll.

További javaslatok. A fenti három lépéssel garantáltan sikeresen ki lehet építeni a 4000 birodalmis kolóniát és később a monumenteket is. Néhány célszerű vásárlás azoknak, akiknek még van rubinjuk. A megszerzett rubinmetszőt célszerű fejleszteni, így nem két csiszolatlanból készít egy csiszoltat, hanem minden csiszolatlanból lesz egy csiszolt rubin. Nem mindegy... A kereskedelmi hajók tekintetében is célszerű néhány rubinos hajó beszerzése, a kis hajó egy 50-es bővítő rekesszel máris 110-es kapacitással bír, a közepes két bővítő rekesszel pedig 190-es lesz. Ezekkel a legtöbb beszerzés megoldható, kivéve a fűszert és indigót, azokra a keleti kereskedő hajó a legmegfelelőbb, alapból 300-as és két 75%-os vitorlával serényen behordja az árut, ami 10 ezer indigó vagy fűszer vagy selyem lehet - ez utóbbi a kincstár 15 milliós limitje miatt csak elméleti jelentőséggel bír jelenleg. Ami miatt célszerű ezeket beszerezni az az, hogy ha nem használjuk, a csákánnyal törölve visszakerül minden a raktárba, nem vész el - a bővítők sem! Ami ugye épített hajók esetén nem működik... A leltárba tett hajók bármikor újra vízre tehetők - de addig is nincs fenntartási költségük. A szigetek közötti árufuvarozásra tökéletesen megfelelnek az épített hajók - mivel általában tartós útvonalon szállítják ugyanazt az árut. A monumentális kincses hajó nálam nem váltotta be eddig a hozzáfűzött reményeket - ritkán hoz megfelelő tervrajzot - de ez változhat még a játék finomhangolásával, mindenki döntse el, kell-e neki ilyen, de csak akkor vegyen, ha fel kívánja építeni a monumenteket.

Ezek voltak a célszerű és a játékmenet szempontjából valóban hasznos vásárlások. Minden további vásárlás - gondolok itt a termelő épületekre, vagy a hatalmas szigetekre, esetleg a maradék három szigethely kiváltására, valamint diszítő elemek beszerzésére, már ki-ki vérmérséklete és anyagi lehetőségei függvényében végezze, a végjáték szempontjából ezekre nincs szükség. A fenti javaslatok csak egy verziót képviselnek, nálam beváltak, de más variációk is lehetségesek - és nem kötelező jellegűek - rubinos felszerelések nélkül is lehet haladni, csak lassabban.   Abigél

© 2015 Minden jog fenntartva.

Készíts ingyenes honlapotWebnode